Świadomość i odpowiedzialność społeczna biznesu w firmie Nogen

Społeczna odpowiedzialność biznesu to termin, o którym w ostatnim czasie mówi się coraz więcej w kontekście ekologii i przedsiębiorstw. Wśród podmiotów wdrażających działania CSR nie mogło zabraknąć firmy NOGEN, która od samego od początku swojego istnienia kładzie szczególny nacisk na ochronę środowiska naturalnego. Co to jest odpowiedzialność społeczna biznesu?

Co to jest odpowiedzialność społeczna biznesu?

W związku z dynamicznie rozwijającą się gospodarką na szczególnym znaczeniu zyskuje podążanie za trendami rynkowymi, w tym inwestowanie w ekologię. Aby dopasować się do potrzeb konsumentów, coraz bardziej świadomych kwestii dewastacji naszej planety, firmy zmuszone są realizować szereg postulatów związanych z ochroną środowiska, z których zasadnicze znaczenie ma społeczna odpowiedzialność biznesu.

Czy wiesz, co to jest odpowiedzialność społeczna biznesu? CSR opiera się na dwóch podstawowych zasadach: dobroczynności oraz powierniczości. W praktyce oznacza to, że przedsiębiorstwo na etapie planowania strategii zdobywania rynku uwzględnia w swoich działaniach interesy społeczne oraz aspekty ekologiczne. Działania CSR nie odnoszą się konkretnej branży, a do wszystkich segmentów gospodarki. Z tego względu mogą zostać wdrożone zarówno przez niewielkie firmy, jak i przedsiębiorstwa dużych rozmiarów.

Społeczna odpowiedzialność biznesu ma charakter wielowymiarowy, dlatego dotyczy różnych aspektów prowadzenia interesów, takich jak relacje z klientami czy wykorzystywanie zielonej energii. Wśród podmiotów wdrażających działania CSR nie mogło zabraknąć firmy NOGEN. Od samego początku istnienia przedsiębiorstwa z powodzeniem realizujemy założenia społecznej odpowiedzialności biznesu, produkując ekologiczne rozwiązania grzewcze.

Społeczna odpowiedzialność biznesu – korzyści

Społeczna odpowiedzialność biznesu to nie tylko podążanie za trendami rynkowymi, ale przede wszystkim perspektywa rozwoju dla firmy. Z tego powodu działania CSR powinny zostać szczegółowo zaplanowane i uwzględniać długofalową strategię przedsiębiorstwa. Gra jest zdecydowanie warta świeczki, ponieważ implementacja zasad społecznej odpowiedzialności biznesu wiąże się z wieloma zaletami. Wśród nich szczególne znaczenie ma zbudowanie pozytywnego wizerunku marki, co nie tylko wpływa na świadomość i postrzeganie firmy w oczach klientów, ale także umożliwia zdobycie nowych. Realizacja ekologicznych postulatów pozwala również na pozyskanie nowych kontraktów biznesowych, w tym atrakcyjnych inwestorów. Ponadto umożliwia stworzenie określonej kultury organizacyjnej, która przyciąga bardziej doświadczonych oraz kompetentnych pracowników. Do tego dochodzi szereg korzyści finansowych – CSR i ekologia zwiększają wartość samej marki, czemu towarzyszy wzrost pozycji rynkowej czy zmniejszenie ryzyka wystąpienia kosztów związanych z odejściem pracowników.

NOGEN a działania CSR

Głównym celem firmy NOGEN jest popularyzacja ekologicznych urządzeń grzewczych, które charakteryzują się niskim zużyciem energii elektrycznej. Od początków istnienia naszej firmy systematycznie wdrażamy postulaty społecznej odpowiedzialności biznesu, szczególny nacisk kładąc na kwestie ochrony przyrody. Z tego powodu grzejniki NOGEN nie emitują szkodliwych substancji do środowiska, pośrednio przyczyniając się do zmniejszenia poziomu smogu. Dodatkowo są źródłem tzw. „czystej energii”, dzięki czemu stanowią idealne połączenie z elektrowniami wodnymi, wiatrowymi czy fotowoltaicznymi. Niemniej działania CSR to w przypadku NOGENA nie tylko same produkty – w ostatnim czasie podpisaliśmy umowę na dostawę 100% zielonej energii. Oznacza to, że całość działań naszego przedsiębiorstwa zasilana jest z alternatywnych źródeł. Ponadto prowadzimy szereg inicjatyw propagujących wykorzystywanie czystej energii elektrycznej. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje African Challenge, którego byliśmy sponsorem w 2018 roku.

Nogen

Ekologia i NOGEN, czyli inicjatywa w Afryce

Projekt African Challenge stanowi idealny przykład realizacji założeń CSR przez firmę NOGEN. W ramach inicjatywy sponsorowaliśmy pierwszy na świecie rajd przez Afrykę samochodem elektrycznym, który nie posiadał silnika spalinowego. Bohaterem wyzwania był wnuk Arkadego Fierdlera, znanego pisarza oraz podróżnika – Arkady Paweł Fiedler. Razem z towarzyszem podróży, Albertem Wójtowiczem w 2018 roku wyruszyli w pasjonującą wyprawę wzdłuż Afryki, odwiedzając między innymi RPA, Kongo, Nigerię oraz Maroko. African Challenge udowodniło, że samochody zasilane energią elektryczną sprawdzą się w każdych warunkach. Więcej informacji na temat ekspedycji znajdziesz tutaj. To oczywiście niejedyna taka inicjatywa i liczymy na to, że w przyszłości będzie ich jeszcze więcej!